marți, 20 martie 2007

despre salvati copiii si moartea sufletului

pei... drace! Nici nu stiu cu ce sa incep. Pot sa incerc cu inceputu8-}
M-am inscris la "Salvati Copiii"; am ales programul de 'educatie pt sanatate'; am primit si programu pentru training. dupa noaptea de joi spre vineri in care a fost balul primaverii si io am dormit gen 4 ore pentru ca dup'aia sa mai si merg 7 ore la scoala, a venit weekendu. Sambata dimineata, Ma trezesc frumos la 7-7.09-7.18-7.23, asta dupa ce adormisem p la vro unu. Plec la traininig unde stau toata ziua, all the way pana la 18.00 cu pauze prea rare, Marlborro rosu lung, cola si fursecuri; nu ca as mai fi avut cine stie ce pofta de mancare dupa ce am vazut prezentarea despre toate metodele de contraceptie si dupa lunga discutie despre avort. Am considerat ca, dat fiind faptul ca inca mai puteam sa merg, n-ar fi o idee rea sa ma duc si la opera, ca nici nu-mi dadusem banii p haleala. Dupa primul act din "Madame Butterfly" am hotarat de comun acord ca se cere udat acest maxim efort pe care l-am facut (personal, piesa mi s-a parut execrabila, judecand dupa primul act). Bodega ne chema cu disperare, calatorii din autobuz ne urau cu disperare pwntru ca, desi nu bauseram nimic, avem starea noastra de gratie. Am ajuns si in bodega. Oboseala mea si-a spus cuvantul, caci o bere jumate a fost suficienta pentru a-mi deregla butonul de volum si pentru a incepe sa le descriu dragilor de ei pana la cel mai mic detaliu tot ce inseamna metode de contraceptie si avort. It was funny. NOT!
A doua zi a fost cam la fel de haioasa, pentru ca la 9.00 a.m. io cea mahmura vordeam despre droguri si in sala captivarea era impartita. Erau o data coordonatorii care pareau entuziasmati ca cineva stie despre ce e vorba. Pe de alta parte, veneau don'soarele langa care m-am asezat fara sa vreau si care nu faceau decat sa comenteze la absolut orice ziceam; comentau desi ele nu aveau nimic de spus pe topicul la care eram. E reactia absoluta la noi, oamenii in general; daca nu stii ceva, e nasol lucru respectiv, nu ca nu stii tu nimic despre el si cine stie e prost si trebuie marginalizat. Am avut si o revelatie pozitiva pentru mine; la modu' ca daca proprii colegi de la traininig reactionau asa, voi stii la ce sa ma astept de la clasele in care voi intra, clase in care toti copii se vor uita la mine si vor rade de "ratata aia de voluntara care e cu un an mai mare decat noi si vine sa ne predea noua, sa se dea ea mare"( banuiesc o astfel de reactie, dar sper ca nu o voi intalni).
Am avut totusi multe revelatii.... Toti discriminam, exista discriminari peste care se trece foarte usor, au devenit practic uzuale. Dar vin repede acele discriminari care nu trebie sa devina uzuale, care dor mai rau decat o lovitura directa. Una e sa mi se spuna, ca de obicei, "ea e mai blonda" sau "pe ea las-o, e mai proasta" si o cu totul alta situatie ar fi cand mi s-ar spune "pe ea n-o lasati cu nimeni in banca, e sidoasa d-aia". Cred ca daca as avea SIDA in Romania, ori as fugi din tara, ori m-as sinucide, desi sunt total impotriva. La noi nu mori de implicatiile fizice ale SIDA, ci de implicatiile psihice pe care ti le dezvolta toate privirile din jurul tau, toate imputarile, desi sunt mari sanse sa nu ai boala din vina ta. Cum te-ai simti daca ar trebui sa mergi la o scoala pentru copii cu HIV/SIDA? Din start ti se refuza dreptul de a face parte din societate, si asta pentru simplul fapt ca te-ai nascut cu boala asta.


Dar gata; prea mult despre ceva ce nimanui nu-i pasa. Suntem cu totii morti, si nu ne pasa; dar ne atacam cand altcineva constata asta....

Un comentariu:

4inTheMorningThoughts spunea...

Can`t wait to learn and do all of that...
In afara de partea cu oboseala(:|
si cu discriminarea...chiar asa e...de la faza cu "uite-l pe asta, e sarac, ha ha!" pana la "asta e din ala cu sida!"